American ROM

Într-o vreme când tineretul român își avea visele peste graniță, iardespre patriotism nici nu încăpea vorba, ROM a scos la iveală mândria națională a românilor în 2011 cu o campanie curajoasă.

În prima fază, ambalajul care purta drapelul național din 1964 s-a îmbrăcat în steagul SUA peste noapte și s-a relansat astfel în magazine și pe TV, stârnind reacții foarte puternice de partea românilor. Ciocolata românească în ambalaj american a trezit în români mândria și loialitatea de țară pe care le uitaseră. Indignați de mesajele puternice de americanizare cu care ROM împânzise orașul, românii și-au apărat țara prin mii de mesaje înverșunate postate pe website-ul camaniei, filmulețe pe Youtube, petiții online, postări pe bloguri și chiar flash mob-uri.

În a doua fază, campania a dezvăluit faptul că totul a fost o glumă. ROM Autentic a revenit la ambalajul binecunoscut și a rămas ciocolata preferată a românilor.